- 13 december 2019
- | Bron: Schrijnwerk
Bestelapp Van Hoecke valt in de prijzen
Dienstverlening via webapp wordt bekroond

Van Hoecke heeft de Application of the Year gewonnen. De prijs, uitgereikt door FeWeb, bekroont apps en digitale projecten. Van Hoecke mag zich laureaat noemen vanwege zijn innovatieve manier van dienstverlening middels de eigen Van Hoecke app. Eerder had Van Hoecke al een vernieuwde website met een uitgebreide webshop. De app, die begin 2019 werd gelanceerd, ging daarop verder om het bestelproces te vereenvoudigen, wat van de smartphone het bestelmiddel bij uitstek maakte. De gebruiker kan makkelijk stockproducten of voorgemonteerde lades herbestellen of schade melden.
Van Hoecke ontwikkelde de Progressive Web App in samenwerking met Intracto, een digitaal agentschap. Die app maakt in feite gebruik van een mobiele browser, waardoor je de app niet hoeft te downloaden; bovendien werk je steeds met de meest recente versie van de app zonder dat je daarvoor updates moet uitvoeren.
De app is voor de klant een extra mogelijkheid om bestellingen te plaatsen. Bovendien kan Van Hoecke daardoor zijn digital order intake verhogen, wat de klantendienst op zijn beurt meer tijd geeft om service op maat te bieden naar de klant toe.